Filmy religia, relacja rodzinna

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje religia, relacja rodzinna. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

W latach trzydziestych w Polsce, niektórzy chrześcijańscy chłopcy tradycyjnie żyli przez pewien czas z żydowskimi rodzinami, aby nauczyć się handlu od żydowskich rzemieślników. Z tego powodu Iwan (Aleksandr Yakovlev) zamieszkał na dużej posiadłości u Abrahama i jego rodziny, nauczył się jidysz i stał się najlepszym przyjacielem Abrahama (Roma Alexandrovitch). Ale antysemityzm zrodzony z ubóstwa, ignorancji i przesądów jest ostry w tej społeczności i obaj chłopcy uciekają na wieś, by uniknąć bliskiego konfliktu. Podróżując razem w groźnym środowisku, ujawniają swoją niewinność i nierozerwalność.
To miało być zwyczajne popołudnie. Słoneczny dzień, przydrożny bar. Kilka przypadkowych osób je obiad, pije kawę, czeka na przyjaciół. Nastoletnia Annie cieszy się na wspólny posiłek z ojcem i najlepszym kumplem Howardem. Ciemnoskóry Charlie usiłuje dojść do siebie po wyroku, jakim okazały się odebrane przed chwilą wyniki badań lekarskich. Młoda barmanka myśli o synku, którego samotnie wychowuje. Lekarz uprzejmie przepuszcza w drzwiach wchodzącego mężczyznę. Nie wszyscy stąd wyjdą. Tym, którzy przeżyją, strzały szaleńca zabiorą najbliższych, spokój i sens dalszego życia. Pozostawią poczucie winy i traumę, z która każdy musi poradzić sobie po swojemu.
Tragiczna historia miłosna pomiędzy żydowskim młodzieńcem i Walijką rozgrywająca się na początku XX wieku. Salomon pracuje jako domokrążca. Ze względu na antysemicką postawę społeczeństwa musi ukrywać swoją narodowość. Pewnego dnia spotyka kobietę i młodzi zakochują się. Niestety jej bogobojny ojciec i brat o przekonaniach antysemickich nie popierają ich związku...


Dania, druga połowa XIX wieku, jedno z tysięcy podobnych wielodzietnych, rządzonych twardą męską ręką gospodarstw rolnych, w których kobiety istnieją nade wszystko po to, żeby rodzić dzieci, zajmować się domem i – jeśli tylko nie rodzą dzieci i nie zajmują się domem – pracować na utrzymanie rodziny. Czternastoletnia Lise jest najstarszą córką Andersa oraz Anny, i powinien czekać ją los wszystkich innych dziewczyn w jej wieku, a jednak dzięki uporczywości jej matki dziewczyna wyczekuje z niecierpliwością wyjazdu do szkoły z internatem, gdzie będzie zawalczy o inną przyszłość dla siebie. Nadchodząca doba odmieni całe jej życie.
"Nie chcę być czyimś cieniem" – mówił przed laty Yeshi, młody Włoch, który jest synem znanego buddyjskiego guru, Chögyala Namkhai Norbu. Tybetańczycy rozpoznali w Yeshim wcielenie jednego z duchowych mistrzów, chłopak musi więc zdecydować, czy dalej wieść normalne życie w Europie czy też poświęcić je nauczaniu w tybetańskim klasztorze. Z ojcem, który rzadko bywał w domu, łączy go skomplikowana relacja emocjonalna. Jednocześnie Yeshi czuje ciężar odpowiedzialności za losy tybetańskiego narodu i jego ginącej kultury.

Oczy Tammy Faye

6,8
6,0
Film Oczy Tammy Faye przybliża niezwykłą historię sukcesów i niepowodzeń telewizyjnej ewangelistki Tammy Faye Bakker. W latach 70. i 80. ubiegłego stulecia Tammy Faye i jej mąż Jim Bakker zbudowali od podstaw największą na świecie religijną sieć medialną oraz chrześcijański park rozrywki. Tammy cieszyła się szczególnym szacunkiem, głosząc przesłanie miłości, akceptacji i prawa do szczęścia. Do legendy przeszła nie tylko jej otwartość i życzliwość wobec ludzi z różnych środowisk, ale również jej wyjątkowy głos i charakterystyczny makijaż. Jednak nieprawidłowości finansowe, intrygi konkurentów oraz skandale doprowadziły do upadku misternie skonstruowanego imperium.
W Kairze, w 1990 roku, młody, 13-letni Mohammed (Ahmed Azmi) mieszka samotnie z matką, wolną, samodzielną i niezależną kobietą. Waha się między wyznawaniem islamu, a wolnością i pokusami konsumpcjonizmu za wszelką cenę. W końcu wybierze najbardziej nieprzejednany islam. Kochający syn wkrótce zamieni się w matkobójcę.
Jako Sikh, Amrit Singh, często jest postrzegany przez pryzmat swojego wyglądu i oceniany na podstawie przynależności rasowej. Gdy jego marzenie o zostaniu szefem oddziału chirurgii w centrum transplantacji zostaje zniszczone i awans zostaje z mu odmówiony z powodu jego powierzchowności, Amrit postanawia dokonać pewnych zmian. Zrywa z tradycją, której był całe swoje dotychczasowe życie wierny: zdejmuje turban i obcina włosy. Ukrywanie tej decyzji przed narzeczoną i rodziną to dopiero początek kompromisów, na jakie będzie musiał się zgodzić, by utrzymać się w mętnych wodach szpitalnej polityki i przemysłu medycznego. Gdy te decyzje ostatecznie doprowadzają do śmierci jednego z jego pacjentów Amrit na nowo zaczyna odkrywać wartość religii i tradycji, od której wcześniej się odwrócił.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…